مقالات آموزشی آرایشی لگراند

پوست و راه های مراقبت از آن

راه های مراقبت از پوست - آرایشی لگراند

پوست و راه های مراقبت از آن

پوست مهم ترین قسمت بیرونی بدن که ساختار اصلی بدن را پوشش داده و از آن محافظت می نماید. پوست برخلاف ظاهر ساده ، یک عضو بسیار پیچیده است که به جهت مراقبت از اعضاء بدن و یا نشان دادن احساسات میتواند در برابر عوامل محیطی از خود واکنش های متفاوتی نشان دهد  به همین جهت یکی از ارکان اصلی بدن انسان است. پوست میتواند تاثیرات بسیار موثری در چهره و اندام افراد ، زیبایی و حتی گروه سنی افراد داشته باشد. لذا محافظت و مراقبت از آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بخصوص اینکه پوست و راه های مراقبت از آن و میزان زیبایی و شادابی آن برای خانم ها بسیار مهم بوده و جزو دغدغه های این افراد است تا هرچه زیباتر به نظر آیند.

همانطور که بیان شد به دلیل تاثیر شگفت انگیز پوست در زیبایی و جوانی و تقویت روحیه، افرادی که به زیبایی خود اهمیت می دهند همواره از پوست خود مراقبت نموده و آن را تقویت می کنند چرا که یک پوست خوب و شاداب باعث اعتماد به نفس می شود.

محافظت از پوست

قطعاً استفاده از محصولات آرایشی و مراقبتی با کیفیت و استاندارد میتواند تاثیر بسیار مثبتی بر پوست شما داشته باشد. اما احتمالا این تجربه را داشته باشید که محصولی  را برای مراقبت از پوست خریداری کرده اید که کیفیت لازم را نداشته و استفاده از آن بی فایده بوده است.

شاید شرایط بدتری پیش آمده که محصول خریداری شده تناسب لازم را با پوست شما نداشته و اثرات مختلفی همچون ایجاد سوزش ، چربی اضافی و ایجاد جوش و غیره را داشته است که ظاهر و کیفیت پوستتان را بدتر کرده است. بدون شک دلایل مختلفی از جمله پایین بودن کیفیت محصول ، استاندارد نبودن ، در برخی موارد تاریخ گذشته بودن و عدم تناسب این مواد با پوستتان را میتوان نام برد.

آموزش مراقبت از پوست

ما در این مقاله قصد داریم روش های اصولی و صحیح مراقبت از پوست و راه های مراقبت از آن را برای شما ارائه کنیم تا علاوه بر داشتن پوستی شاداب و زیبا ، از پیری پوست نیز جلوگیری کنیم. اما برای اینکار می بایست  پوست خود را بهتر بشناسیم. در حالت کلی پوست انسان به سه نوع تقسیم میشود : خشک ، چرب و معمولی یا مختلط. که هر نوع پوست روش ها و محصولات مراقبتی مخصوص به خود را دارد.

  • قبل از اینکه انواع پوست و روش های مراقبتی از آن را توضیح دهیم، میتوانید جهت مراقبت از پوست خود و آشنایی با محصولات آرایشی حرفه ای لگراند از لینک زیر استفاده نمایید، محصولاتی با کیفیت و استاندارد همراه با تاییدیه سازمان غذا و دارو.

خرید لوازم آرایشی لگراند

عوامل موثر بر نوع پوست

ژنتیک یکی از مهم ترین عواملی است که بر رنگ ، جنس و نوع پوست تاثیر مستقیم دارد. ما از موقعی که به دنیا می آییم نوع پوست ما تعیین شده و اصولا براساس ژنتیک با نوع پوست پدر یا مادرمان یکی می باشد به جز ژنتیک که تعیین کننده اصلی نوع پوست است آب وهوا نیز تاثیر زیادی در نوع و رنگ پوست دارد به طور مثال پوست افرادی که در شمال و جنوب کشور هستند با هم یکسان نیست و با توجه به مرطوب یا خشک بودن ، میزان نور آفتاب و غیره متفاوت است.

روش تشخیص نوع پوست

روشی که به شما معرفی میکنیم یک راه ساده و به عبارتی خانگی برای تشخیص نوع پوست است که بدون هیچ گونه هزینه ای می توانید این کار را انجام دهید. برای این کار ابتدا حتما مواد آرایشی را از روی صورت خود پاک کرده و پوست خود را کاملا شسته و از هرگونه آلودگی پاک نمایید. سپس پوست خود را با یک حوله نرم به آرامی خشک کنید اجازه دهید حدود یک ساعت پوست به همین حالت باقی بماند و به هیچ عنوان از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده نکنید.

بعد از گذشت این مدت زمان با دقت پوست خود را بررسی نمایید اگر احساس کشیدگی ، خارش و حالت پوست پوست شدن در پوست خود مشاهده می کنید یا هنگام لبخند زدن احساس کشیدگی ، جمع شدگی و سفتی در پوست خود می کنید یعنی پوست شما خشک است معمولاً در این حالت تکان دادن پوست خطوط ریز کشیدگی رو پوست ایجاد و قابل مشاهده است. چنانچه پوست شما حالتی براق ، چرب و مرطوب دارد به این معناست که پوست چربی دارید.

اما اگر پوست شما در برخی نقاط مانند روی گونه و فک حالت خشک و کشیده ولی در قسمت های پیشانی و بینی حالت چربی دارد بدانید که پوست شما مختلط یا معمولی است. پوست های معمولی طیف وسیعی از میزان براق بودن در نواحی چرب تا خشک را شامل می شوند. و میزان چربی و خشک بودن پوست های مختلط در افراد متفاوت است.

محصولات مراقبت از پوست لگراند

پوست خشک

پوست خشک براق نیست و ظاهری مات و کدر دارد. خشک بودن آن باعث شده است که میزان چربی روی پوست در کمترین حد خود باشد. در نتیجه اثری از جوش و آکنه در آن دیده نمی شود. به علت رطوبت کم گاهی چین و چروک ریز در آن دیده میشود و معمولا با افزایش سن به ویژه در بانوان خشکی پوست بیشتر میشود. افرادی که پوست خشک دارند معمولاً بعد از شست و شو احساس کشش و خارش بروی پوست خود شاکی هستند که باید حتما از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنند.

محصولات مراقبت از پوست لگراند

روش های مراقبت از پوست خشک

حتما از پاک کننده و شوینده های دارای مرطوب کننده مناسب پوست خشک استفاده شود.

سعی کنید بعد از حمام و شستن دست و صورت از مرطوب کننده و آبرسان های قوی استفاده نمایید.

در هنگام استفاده از آب ولرم استفاده کنید. استفاده از آب گرم موجب از بین رفتن چربی روی پوست شده و بعد از استحمام موجب کشیدگی روی پوست می شود.

حتما جهت جلوگیری از کشیدگی پوست در اطراف چشم از آبرسان استفاده نمایید.

استفاده صحیح و مداوم از کرم ضد آفتاب تاثیر مثبتی بر پوست دارد، البته میتوانید از کرم های پودر spf دار هم استفاده نمایید.

از ماسک های آبرسان پوست استفاده نمایید تا پوستی شاداب داشته باشید.

خشکی یا رطوبت پوست ارتباط مستقیمی با مصرف آب دارد و برای مرطوب نگه داشتن پوست مقدار زیادی آب بنوشید.

Skin-care-4

پوست چرب

از ویژگی های پوست چرب وجود منافذ بزرگ و پوستی درخشنده و براق را میتوان نام برد و بطوری که اگر مراقبت خوبی از آن بعمل آید ، می تواند در زیبایی شما تاثیر گذار باشد. اما برای محافظت از آن باید زمان بیشتری صرف کنید. افرادی که پوست چرب دارند در طول روز احساس سنگینی بروی پوست می کنند و باید صورت خود را شسته و ریکاوری نمایند.

علاوه بر ژنتیک که گفته شده اصلی ترین عامل تعیین کننده نوع پوست است استرس، تغییرات هورمونی ، رژیم غذایی، لوازم آرایشی، رطوبت یا حتی مصرف برخی از داروها نیز موجب چرب شدن پوست می شود.

حالت چرب پوست و وجود رطوبت و روغن اضافی مشکل آبرسانی پوست را برطرف کرده و چین و چروک روی پوست افرادی که پوست چرب دارند به ندرت دیده می شود. اما چربی اضافه روی پوست ممکن است منجر به ایجاد لکه های پوستی و جوش و آکنه شود.

Skin-care-2

روش های مراقبت از پوست چرب

برای شست و شوی صورت از پاک کننده ملایم و آب گرم استفاده کنید و ازشستن بیش از دوبار در روز خودداری کنید.

از آنجاییه که معمولاً پوست های چرب مستعد جوش و آکنه هستند می توانید از شوینده های ضد آکنه که حاوی سالیسیلیک اسید و بنزویل پراکسید هستن استفاده نمایید که موجب کنترل ترشح چربی می شوند.

از دست زدن به پوست و آسیب زدن به جوش های صورت خودداری کنید چون باعث زخم شدن و بدتر شدن آکنه و ایجاد لکه های بزرگ تر روی پوست می شود.

حتماً از کرم های آرایشی بدون چربی استفاده نمایید.

حدالامکان از مصرف غذاهای پر چرب خودداری نمایید.

حتما قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.

حتما از کرم های ضد آفتاب یا کرم های آرایشی spf دار استفاده نمایید.

مصرف اندازه آب و خواب کافی نیز تا حد زیادی میتواند ترشح چربی پوست را کنترل نماید.

جهت کنترل چربی پوست صورت میتوانید از ماسک های مناسب پوست چرب که چربی اضافی پوست را کاهش می دهند استفاده نمایید.

پوست مختلط یا معمولی

پوست های مختلط یا همان پوست معمولی را میتوان در یک طیف پوستی قرار داد که بر حسب میزان چرب و خشک پودن پوست در نواحی مختلف صورت شناخته می شوند. اگر پوست صورت‌تان در برخی نقاط خشک و در دیگر نقاط، چرب است، نوع پوست شما مختلط است. برقراری تعادل (یکدست شدن) در پوستی که دارای قسمت‌هایی از هر دو نوع چرب و خشک است، کار دشواری است. اما راه حل این مشکل آسان‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. اگر برای برقراری این توازن از محصولات مناسب پوست مختلط استفاده کنید، نتایج این کار، بسیار رضایت‌بخش خواهد بود. نمونه بارز این محصولات پنکیک خشک و مرطوب لگراند است که تناسب بسیار بالایی با پوست ها مختط دارد.

به عبارت ساده تر پوست مختلط یا ترکیبی؛ به پوستی گفته می‌شود که در برخی بخش‌های صورت، چرب و در برخی بخش‌های دیگر آن، خشک است. به طور معمول پوست صورت این افراد، ترکیبی از بخش‌های چرب و خشک است. به ویژه در ناحیه تی (پیشانی، بینی و چانه)، در طیفی از کمی چرب یا بسیار چرب‌تر از دیگر بخش‌های صورت قرار دارد.

اگر در بخش‌هایی از صورت‌تان پوستی چرب دارید (مانند اطراف بینی و مرکز پیشانی) و تنها در برخی بخش‌های دیگر (مانند گونه‌ها، فک و نزدیکی خط رویش موی سر) پوستی خشک دارید، برای حفظ سلامت پوست و مراقبت بهتر از آن راه حل مشابهی وجود دارد. پوست مختلط به دلیل تفاوت چرب و خشک و بودن آن در نواحی مختلف نیاز به مراقت بیشتری دارد. این نوع پوست و راه های مراقبت از آن و متناسب نگه داشتن تعادل آن نیز کمی سخت است.

روش های مراقبت از پوست مختلط و معمولی​

بهترین راه حل برای رفع این موضوع این است که ابتدا از یک شوینده ملایم برای شستشوی صورت استفاده کنید تا علاوه بر کاهش چربی سطح پوست بتواند در نواحی خشک نیز رطوبت لازم را ایجاد نماید. این کار باعث می شود تجمع چربی و ایجاد جوش های سرسیاه روی پوست بسیار کاهش یابد. یک شوینده ملایم و استاندارد می تواند یک چهره شفاف و مات بدون چربی را بروی پوست ایجاد نماید.

همیشه یک کرم مرطوب کننده به همراه داشته باشید تا با یک آبرسانی خوب ، پوستتان را شاداب و جوان نشان دهد. مرطوب بودن پوست از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک نیز جلوگیری می نماید. اما استفاده از کرم پودر های ویتامینه علاوه بر تغذیه پوست موجب ایجاد تعادل در چربی پوست شده و وجود ویتامین در این نوع محصولات می توان به عنوان یک آبرسان خوب ، رطوبت سطح پوست را تامین نماید.

محصولات آرایشی لگراند

شرکت آرایشی لگراند با سابقه ای نزدیک به ده سال فعالیت مستمر در حوزه محصولات آرایشی، توانسته است محصولاتی با کیفیت و استاندارد متناسب با انواع پوست های خشک ، پوست چرب و مختلط را تولید نماید. این محصولات در بالاترین درجه کیفی قرار داشته و به عنوان یک محافظ خوب برای پوست و یک محصول آرایشی برای زیبایی شما ایفای نقش میکند.

تمامی محصولات لگراند پس از انجام تحقیقات لازم ، به گونه ای تولید شده اند که بتوانند بالاترین تاثیرات مثبت را بروی پوست داشته و با ساختاری سبک و نرم ، پوستی جذاب را برای شما رقم بزنند.

با لگراند حرفه ای آرایش کن!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.