مقالات آموزشی آرایشی لگراند

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست

پوست ، بیرونی ترین قسمت بدن که تاثیر زیادی در زندگی افراد ایفا میکند. داشتن یک پوست صاف و مرتب و شاداب بخصوص در ناحیه صورت، خود می تواند یک عامل موثر در ارتباطات روزمره و کاری قلمداد گردد. در نتیجه مراقبت از پوست و تامین سلامتی آن باید یکی از اولویت های ما باشد. اینکه چگونه یک پوست خوب و زیبا داشتیم باشیم روش های علمی و فنی مختلفی وجود دارد که با کمی مطالعه میتوانیم براحتی از پوست خود مواظبت کنیم. اما بسیاری از افراد از روش هایی برای مراقبت از پوست استفاده میکنند که روش صحیحی نبوده و این روش ها را می توان از جمله اشتباهات رایج در مراقبت از پوست قلمداد کرد.

اما همین اشتباهات کوچک در مراقبت از پوست میتواند موجب از دست دادن طراوت و لطافت پوست گردد. ما در این مقاله سعی نموده ایم که اشتباهات رایج در مراقبت از پوست را عنوان نماییم تا با رعایت این موارد بتوانید پوستی سالم و جذاب داشته باشید. و زیبایی شما دوچندان جلوه نماید.

شرکت آرایشی لگراند با تولید و عرضه انواع کرم های پودر های آرایشی و محافظ پوست ، سعی نموده است که محصولاتی با کیفیت و استاندارد به مشتریان محترم ارائه نماید. ما در مقاله ” پوست و راه های مراقبت از آن ” بطور مفصل در مورد روش های صحیح مراقبت از پوست صحبت کرده ایم. اما نکاتی وجود دارد که در حالت عادی شاید صحیح به نظر آیند در حالی که اشتباه می باشند. در ادامه با ما همراه باشید :

با محصولات آرایشی لگراند، حرفه ای آرایش کنید!

با عضویت در باشگاه مشتریان لگراند

امتیاز بگیرید!

کد تخفیف دائمی خرید بگیرید!

و همیشه از تخفیفات و جشنواره های ما مطلع شوید.

8 اشتباه رایج در مراقبت از پوست

  • اشتباه در دست زدن به جوش و لک صورت

همه ما وقتی جوش چرکی را روی صورت خود می بینیم در اولین اقدام سعی میکنیم که با فشار دادن و تخلیه آن ، جوش را زود تر از بین ببریم و این یکی از کارهایی که پوست رو نابود میکنه. این کار باعث می شود که یک منفذ برای جذب میکروب و سایر آلودگی ها در پوست ایجاد شود و همچنین ترشحات زیر پوستی از این منافذ ایجاد شده بیرون بیاید.

یکی از راه های از بین بردن جوش های صورت ، استفاده از محلول های از بین برنده جوش است که براحتی در داروخانه ها در دسترس است. که بعد از خرید این محلول ها ، با استفاده از پنبه ، یک دستمال کاغذی و یا گوش پاک کن ، محلول را بروی جوش بزنید و صبر کنید تا جذب شود. براحتی می توانید تمام جوش های صورت را با این روش از بین ببرید بدون اینکه ذره ای به پوست خود آسیب رسانید.

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست 4

اما در این میان روش های طبیعی یکی از بهترین راه های پاک سازی پوست از جای جوش و لک است. هرچند که داروهای شیمیایی شاید تاثیر سریع تری داشته باشند اما تمامی مواد شیمیایی، مضرات خاص خود را دارند که شاید در برخی مواقع تاثیر مثبتی بر پوست صورت نداشته باشند.

برای از بین بردن جای جوش و لک میتوانید از مواد غذایی و میوه های حاوی ویتامین C بخصوص لیمو ترش استفاده نمایید. آنتی اکسیدان های موحود در این مواد ، براحتی می توانند جوش های صورت را برطرف نمایند.

همچنین، برای پوشاندن لک و جای جوش می توانید از کرم پودر های مرطوب کننده که کاور بسیار مطلوبی نیز روی پوست دارند استفاده نمایید.

  • اشتباه در استفاده از محصولات عطردار شده

وجود بوی مطبوع و خوب در محصولات آرایشی و مراقبتی از پوست یکی از روش های جذب و ترغیب مشتریان به استفاده از این گونه محصولات است. اما نکته ای که وجود دارد این است که این بوی ایجاد شده در نتیجه استفاده مواد شیمیایی و اسانس های مختلف است. و بسیاری از این مواد شیمیایی موجب بروز حساسیت هایی بروی پوست می شوند که جزئی از اشتباهات رایج در مراقبت از پوست بوده که در بسیاری از مواقع متوجه آن نمی شویم. و ممکن است زیاد آزار دهنده هم نباشند. اما همین مقدار بسیار کوچک ایجاد حساسیت نیز میتواند بر شدابی پوست شما تاثیر منفی بگذارد.

بخصوص اگر پوست حساسی دارید سعی کنید از کرم های آرایشی استاندارد و صابون های ملایم و بدون عطر استفاده نمایید تا دچار بروز آلرژی بروی پوست خود نشوید. نمونه بارز کرم های آرایشی که می تواند به خوبی از پوست شما هم محافظت نماید ، کرم پودر ویتامینه لگراند است که با مواد مغذی و ویتامین های E  و F موجود در ساختار خود در کنار عاری بودن از مواد شیمیایی مضر برای پوست، براحتی موجب آبرسانی و جوانسازی پوست می گردد.

مراقبت از پوست
  • اشتباه در پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش از روی پوست بعد از یک روز کاری یا یک مهمانی میتواند برای شما یک چالش محسوب شود بخصوص اینکه بسیار خسته هم هستید. و سخت تر اینکه به دلیل چرب بودن مواد آرایشی پاک کردن آن با آب ساده ممکن نبوده و مجبور هستید که آرایشتان را با صابون و مواد شوینده بشویید که زمان بیشتری هم نیاز دارد.شما میتوانید رفتار ملایم تری با پوست خود داشته باشید تا شادابی آن همیشه حفظ شود. استفاده از محصولات با ترکیبات گیاهی و پایه طبیعی به عنوان اولین گام مراقبت از پوست بسیار مهم است.

برای این کار میتوانید از شیرپاک کن استفاده نمایید. شیرپاک کن محصولی کرمی مانند است که مواد اضافی و آرایش صورت را براحتی و بدون کوچک ترین آسیبی به پوست، پاک میکند. این محصول یه قدری ظریف است که موجبات آرامش پوست شما را فراهم می آورد و بعد از استفاده از آن خستگی روی صورت شما به کلی رفع می شود. این محصول در هنگام استفاده کف نمیکند براحتی با استفاده از مقداری آب یا یک دستمال آن را از روی صورت خود پاک نمایید. و از لطافت پوست خود لذت ببرید.

  • کم خوابی و تاثیر آن بر پوست

خواب در نگاه اول شاید مساله مهمی به نظر نیاید. اما باید عنوان کنیم که خواب یکی از مهم ترین عوامل در کنترل فعالیت های بدن، بازسازی و ریکاوری سلولی می باشد. در هنگام خواب بسیاری از هورمون ها ، از جمله کورتیزول که موجب بروز استرس و اضطراب می شود در پایین تر حد خود است. همچنین هورمون هایی چون آندروفین که به عنوان هورمون رشد و بازسازی نیز می باشد در بالاترین سطح خود تولید می شوند. این هورمون ها بقدری مهم و تاثیرگذار هستند که هورمون های شفابخش نیز تعبیر می شوند. در هنگام خواب شب بازسازی و نوسازی سلول ها اتفاق افتاده و پوست ترمیم می شود

  • اشتباه در شستن پوست با لیف

شستشوی بدن بخصوص پوست صورت با لیف از روش های بسیار قدیمی و یکی از اشتباهات رایج در مراقبت از پوست است. اما اینکار با لایه برداری عمیق موجب بروز آسیب و حساسیت های پوستی می شود. چرا که سطح پوست و لایه بیرونی آن ضعیف شده و مستعد ورود میکروب و آلودگی است.

بهترین روش پاک کردن پوست استفاده از صابون همراه با مالش انگشتان در تمام سطح صورت است. بعد از استفاده از صابون به دلیل اینکه چربی های زاید روی پوست از بین می رود. پوست حالت خشکی و کشیدگی پیدا میکند. بنابراین استفاده از یک کرم مرطوب کننده و آبرسان که بتواند پوست را تغذیه نموده و لطافت آن را حفظ نماید توصیه می شود. کرم پودر شیشه ای لگراند با کاوری ملایم یک محصول عالی برای پنهان کردن لکه های روی پوست و یکنواخت کردن صورت شما و بازگرداندن لطافت و شادابی به پوست شما است.

  • اشتباه در لایه برداری از پوست

تصور نادرستی که لایه برداری از پوست بصورت روزانه باعث زیبایی می شود باعث از بین رفتن سطح پوست و لطافت و شادابی آن خواهد شد. بیت لایه بیرونی و داخلی پوست یک غشای پروتئینی وجود دارد که وظیفه تامین رطوبت ، چربی سطح پوست و شادابی و لطافت را بر عهده دارد. در نتیجه برای محافظت بیشتر از پوست از مواد و محصولاتی استفاده کنید که مواد پایه طبیعی داشته باشند. پیشنهاد ما این است برای لایه برداری بافت مرده پوست و جوان سازی آن،  هفته‌ای یک‌بار از اسکراب استفاده نمایید

  • اشتباه در نحوه مراقبت از پوست

بسیاری از افراد بر این فکر هستند که شستشوی صورت و استفاده از یک کرم مرطوب کننده خود بهترین روش مراقبت از پوست است. در حالی که مهم ترین نکته در مراقبت از پوست استفاده از نوع مواد شوینده و شناخت میزان سازگاری کرم با نوع پوست ، ترکیبات تشکیل دهنده و برند آن است. پس باید اطلاعات کافی در مورد پوست و میزان حساسیت آن داشته باشیم.

پوست خشک ، چروکیده به نظر خواهد آمد به همین جهت رطوبت عامل مهمی است که در شادابی پوست تاثیر بسیار مثبتی دارد. در نتیجه استفاده از کرم آبرسان که ویتامین های پوست را نیز تامین نماید خود میتواند کمک بسیار زیادی در مراقبت صحیح از پوست داشته باشد. همچنین در صورت امکان در منزل یک دستگاه رطوبت ساز داشته باشید. بخصوص در فصل های سرد سال از خشک شدن پوستتان جلوگیری کرده و باعث می شود پوستتان سالم‌تر و جوان‌تر به نظر آید.

  • استفاده نادرست از کرم ضد آفتاب

بر خلاف تصور عامه که همیشه در فصل تابستان از کرم های ضد آفتاب استفاده می کنند باید عنوان کرد که اشعه های فرابنفش و مضر آفتاب در همه فصول سال با پوست برخورد کرده و موجب حساسیت ، ایجاد لک و ... بروی پوست می شوند. بخصوص در فصول سرد که پوست خشک است مستعد جذب بیشتر نور خورشید و اشعه های آن است. در این حال استفاده از یک کرم پودر spf حرفه ای که هم جنبه آرایشی دارد هم جنبه مراقبتی ، به خوبی می تواند نیازهای پوست صورت را تامین نماید. کرم پودر SPF لگراند است که با مواد اس پی اف دار خود در کنار عاری بودن از مواد شیمیایی مضر برای پوست، براحتی از پوست در برابر عوامل طبیعی محافظ می نماید.

به همین دلیل همیشه یک کرم ضد آفتاب حتی با درجه spf پایین در کیف خود داشته باشید تا براحتی از پوست خود در برابر عوامل محیطی مراقبت نمایید.

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست

شرکت آرایشی لگراند، به عنوان یک شرکت پیشرو در تولید محصولات آرایشی با کیفیت، سعی نموده است که تمامی محصولات خود را با اخذ مجوز های استاندارد لازم از سازمان بهداشت و غذا و داروی ایران تولید و به مشتریان محترم عرضه نماید. مهم ترین هدف ما، سلامتی ، زیبایی و شادابی شماست.

با محصولات آرایشی لگراند، حرفه ای آرایش کن!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.